dinsdag 13 september 2016

Vrijdag 9 september, camper voorbereidingen

Om 8 uur spring ik uit mijn bed in de hoop dat het konijn nog niet helemaal wakker is. Helaas,  wanneer hij me aan ziet komen gaat hij in een heel ver hoekje zitten. De kooi van de buren zet ik zo dicht mogelijk bij Dropje. Vergeet het maar, hij schreeuwt de hele buurt bij elkaar en schiet tussen mijn arm en het hok door de vrijheid tegemoet.
We gooien het roer maar weer om…..
Ik pak de stofzuiger, dweil en sopdoekjes en ga naar de loods om de bussss op te frissen. De derde wc die ik binnen 36 uur aan het poetsen ben, alsof wc’s en badkamers poetsen mijn hobby zijn.
Bij terug komst geen konijn te zien wel is mijn pot-chrysant flink gekortwiekt.
Eerst de volgende klus; boodschappen halen voor de thuisblijvers, achterblijvers en de reizigers.
Voor mijn gevoel plunder ik de AH, een mega kar waardoor ik op het parkeer terrein bijna klein Duimpje ben. Een aardige meneer begeleidt mij graag naar de auto ondertussen raapt hij mijn knalgele weggooi poetsdoekjes van de grond en duwt de koffiepads stevig in de winkelkar.
Ik ga meteen door naar de busss waar de koelkastartikelen de koelkast in gaan. De rest van de boodschappen doe ik later. Terug naar huis waar vriendin rond één uur ff langs komt. De sleutel, een knuffel en de allerlaatste bij klets roddels, doen wij errrugggg graag samen hahaha
Nog een hele vrijdagmiddag om alle klusjes te doen. Kapotte teenslippers vervangen.  Op de valreep heb ik mijzelf op een paar prachtige zwarte Lowa’s met paarse zool en paarse veters getrakteerd. Op mijn verjaardag had ik al dieprode Falke sokken gekregen van de Falke familie. Na ruim tien jaar heb ik afscheid genomen van mijn totaal versleten bruine Lowa’s en knalrode Falke wandel sokken. Een kleurrijk geheel.
Tegen achten komt mijn familie na uren lang file rijden van alle kanten van het land terug naar huis.
De één voor de Omroep, de ander voor rijles en manlief heeft eindelijk vakantie. Onderweg hebben  ze een grote kooi bij mijn zus op gepikt. Nu maar hopen dat konijnenfluisteraar Gustav hem zijn kooi in krijgt.
We gaan gauw eten en bijkletsen. Wij vieren de vakantie met appeltaart van collega Erna, heerlijk! Een beetje warm gemaakt in de magnetron met een bolletje kaneelijs erbij mmmmm
Wat dacht je wat, konijn komt de kamer binnen en huppelt naar Gustav toe, wij sluiten ramen en deuren en drijven hem mijn schone keuken in. Gustav krijgt hem te pakken.
Een keuken vol stro en konijnenhaar dat dan wel weer. Als hij rustig gaat zitten eten zetten we hem in de auto. Precies 24 uur later dan gepland rij ik met jongste naar Tynaarlo. Oma heeft al gebeld hoe het nu zit met de logé. Niet dat ze zo blij is dat deze dwarsligger komt. Ik moet toch wat. In Tynaarlo zetten we onder luid gekrijs met zijn vieren dit mormel over. Als hij nu ontsnapt…………blij dat ik hem ff niet zie…..
We kletsen ff bij met opa en oma en rijden rond half 11 weer terug naar Meppel. Nu broer konijn er niet meer is kunnen wij lekker hard met de cd van soldaat van oranje mee bléren. Al jaren is dit de enige cd in de auto en hij blijft heerlijk om mee te zingen……
Nog 1 nachtje……


Geen opmerkingen:

Een reactie posten