woensdag 28 september 2016

Woensdag 28 september de Schlossberg Bahn


Vanmorgen werden we wakker met weer een heerlijk zonnetje. We doen lekker langzaam aan en zitten lekker te lezen in het zonnetje. De grijze golf is al vroeg vertrokken waardoor de camping half leeg is. Ineens hoor ik een boom kraken en puffen. De eerste nieuwe gast van de camping wilde met zijn campertje perse dichtbij de picknick tafel staan maar draaide wel erg scherp in. Tja de camper geeft wel mee, maar je wordt er niet blij van. De jongen van de camping komt met de ladder en zaag zodat er niet meer schade ontstaat. Het is een echt eigenwijs campermannetje, ik hoor de camping jongen zeggen, ik heb je nog zo gewaarschuwd denk om die boom. Ja ja het is helemaal mijn eigen schuld………..dit jaar is er bij ons maar 1 keer een lampje achter een boomtak blijven hangen en die zat er gelukkig met de schroevendraaier heeeeeel snel weer aan.Tegen de middag wandelen we door het stadje op zoek naar de Schlossberg Bahn, ze hebben niet zo’n behoefte aan klandizie want behalve de website en het plattegrondje van de camping staat nergens een bordje waar dat ding staat. We vinden hem en gaan er mee naar boven. Beneden staat een bord hoe je je het beste kunt opwarmen voor een mooie wandeling en alle routes die je kunt lopen. We maken er een foto van en gaan naar boven. Boven is er geen enkele aanwijzing meer. Op goed geluk wandelen we een heel stuk verder omhoog en ineens komen we op een drukke wandelroute terecht met mooie uitkijkjes over het prachtige authentieke stadje, beeldjes, pleintjes, speelveldjes waar goed gebruik van gemaakt wordt. Even weer een Italiaans gevoel.
Op de terugweg gaan we langs de supermarkt voor de laatste boodschappen vooral voor onderweg morgen en vrijdag.
Terug op de camping hebben we het bloedheet, ik trek gauw mijn korte broek aan om af te koelen.
Rond acht uur gaan we eten bij de Bierstube naast de camping. Beetje suf van mij misschien, ik dacht aan een schnitzel met patat en wat rauwkost.
Nou nee hoor, een heerlijk biefstukje met mooie groenten, aardappeltaartje en een kunstig versierd bord. Het was een leuke afsluiting van onze vakantie 2016 voor het eerst zonder onze eigen spruiten.
Nog anderhalve dag terug rijden en dannnnnnnn zijn we weer terug in Meppel.

Om te genieten van alle gemakjes die je in huis hebt, alle gezelligheid die de agenda bied en heerlijk knuffelen met mijn eigen spruiten xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten